VAR MED OCH UTSE SVERIGES DIGITALA STJÄRNOR 2024

Rösta på Årets Digitala Marknadsstjärna
Röstningen är nu stängd för denna gång och vinnaren presenteras den 3 oktober 2024. Läs gärna mer om finalisterna här nedanför.
Vem tycker du förtjänar utmärkelsen Årets Digital Marknadsstjärna? Rösta på din favorit i formuläret längre ner på sidan. Du kan rösta en gång per kategori.
En marknadsförare kan i den digitala världen vara skillnaden mellan uppgång och nedgång. Rollen (och priset) omfattar alla som arbetar med Sociala Medier, CRM, Grafisk produktion, Performance Marketing och annat inom genren marknadsföring. Priset går till den som genomfört en bedrift som lett till framgång eller visat på engagemang utöver det vanliga.
Många bra kandidater har nominerats för sitt engagemang och sitt inspirerande arbete och här presenterar vi de 4 utvalda kandidater som juryn tagit vidare.
Rösta och läs mer om våra finalister här nedanför. Röstningen avslutas kl 12.00 fredagen den 27e september 2024.
Partner
VI HITTAR DIGITAL KOMPETENS NÄR DU BEHÖVER DEN
REKRYTERING | KONSULTER | HEADHUNTING
Årets Finalister

Therese Mattisson - Commercial Manager

Isak Lind - Design & Content Specialist
Med två separata examen, en i kultur och en i digital kommunikation, har min karriär mestadels präglats av kultur i form av böcker. Det är först sedan 2023 jag arbetar med marknadsföring på riktigt.
Jag är självklart glad över Xlash stora tillväxt på TikTok, men mest stolt är jag över engagemanget på vår Halloween-kampanj 2023 på TikTok. Det går att göra content som passerar i förbifarten, men i en tid där det är så enkelt att lämna negativa kommentarer, visade tittare uppskattning med kommentarer som ”Bästa reklamen jag sett”, ”Sjukaste reklamen ever” och ”Detta är typen av reklam vi behöver mer av.”
På TikTok står jag oftast för idé, utförande och produktion, samt står framför kameran – olika roller som är stora att axla. Mina idéer kommer sällan från referenser från andra håll, de kommer från mig själv vilket gör att jag verkligen äger content till 100%.
Nominering:
Jag vill nominera Isak till e-Star Award 2024 i kategorin Årets SoMe Person. Under Isak’s ledning har Xlash TikTok-kanal gjort en fantastisk resa från att ha 0 följare till att nå över 30 000 – ett bevis på hans exceptionella känsla för och kreativitet inom TikTok.
Isak har framgångsrikt byggt en TikTok-närvaro som är skräddarsydd för Xlash’s primära målgrupp: GenZ. Hans arbete kännetecknas av innehåll som är både innovativt och unikt för varumärket. Med en strategi som kombinerar produktnära och humoristiskt innehåll, har han lyckats skapa ett engagemang som inte bara resonerar med målgruppen utan också sprider sig på ett organisk och effektivt sätt.
Under Isak’s ledarskap har TikTok-kanalen inte bara ökat i följare utan också blivit en samtalsämne bland användare. Hans humoristiska och kreativa approach gör att innehållet ofta diskuteras och delas vidare, vilket skapar ett starkt socialt bevis och driver betydande trafik till Xlash kanal.
Isak är en visionär inom sociala medier, vars förmåga att skapa relevant och delbart innehåll har gett Xlash en unik och kreativ röst på TikTok.

Therese Kempe - CMO
Jag har en bakgrund inom varumärkesbyggande samt produkt- och affärsutveckling på Procter & Gamble och Klarna. Sedan tre år tillbaka är jag CMO på Apohem, en av Sveriges snabbast växande e-handlare och Sveriges snabbast växande apotek för tredje året i rad. Jag är otroligt tacksam att få vara en del av Apohems tillväxtresa.
Det är svårt att välja en specifik prestation, men jag är mest stolt över kombinationen av vårt varumärkesarbete och den kraftigt förbättrade kundupplevelsen. Apohem verkar i en mycket konkurrensutsatt bransch, och för att säkra vår långsiktiga tillväxt har vi behövt skapa en tydlig och differentierad marknadsposition. Istället för att enbart fokusera på produkt, pris och snabb checkout som många andra, satsar vi på att skapa en inspirerande och engagerande kundupplevelse. Resultatet är att Apohem idag är ett unikt och prisbelönt apotek (Årets e-handlare) med ett modernt och relevant livsstilsvarumärke som sticker ut, och som blivit allt mer välkänt och omtyckt.
Jag är såklart otroligt tacksam för nomineringen till ’E-star awards’, men det är mitt fantastiska team som verkligen förtjänar äran! En röst på mig är därför en röst på dem och deras hårda arbete och engagemang som gjort Apohems framgångar möjliga.
Nominering:
”Sen hon klev ombord har hon drivit Apohem med framgång i tillväxt såväl som ökat kännedomen om varumärket markant! Therese värnar ständigt om kunden och att hela kundupplevelsen från första kontakt till köp. Therese är en riktigt marknadsstjärna.”

Helena Leach Squire - Creative Director
Jag har gedigen erfarenhet av varumärkesutveckling på global nivå, både på byrå- och kundsidan. Djup förståelse för varumärkens behov ur ett omnikanalsperspektiv, med e-handel i fokus de senaste sex åren. Bred strategisk kompetens inom inom digital kommunikationsstrategi för att optimera varumärkens räckvidd och effektivitet.
Min ambition har varit att, både visuellt och kommunikativt, lyfta varumärket Rapunzel till nästa nivå. Genom noggrann planering och strategiskt utförande av rätt content i rätt kanaler har vi framgångsrikt fångat kunder i olika skeden av kundresan. Detta har resulterat i imponerande tillväxt på våra fokusmarknader, med ökad trafik och förbättrad konvertering online.
Jag är en kreativ visionär som brinner för innovativa lösningar där varumärket står i fokus, men inte i vägen för de kommersiella målen. Jag älskar att planera och optimera kommunikation för alla digitala kanaler och träffa kunden i hjärtat, på rätt plats i köpresan.
Nominering:
Helena Leach Squire är en exceptionell kreatör som briljerar inom digital försäljning och marknadsföring. Hennes skarpa sinne och förmåga att skapa högkvalitativt innehåll som driver resultat gör henne till en ovärderlig tillgång. Helena arbetar smart och kan förvandla begränsade resurser till imponerande kampanjer. Hennes professionalism och snabbhet i att lära känna nya varumärken och deras målgrupper resulterar i innehåll som är både engagerande och mångsidigt anpassningsbart för alla kanaler.
Ett utmärkt exempel på hennes talang är bröllopskampanjen för Rapunzel of Sweden: \Your day – your choice\”. Kampanjen visar Helenas förmåga att skapa dynamiskt och inspirerande innehåll som fångar målgruppens intresse och engagemang. Hennes insiktsfulla och kreativa tillvägagångssätt gör henne till en självklar kandidat för ”Årets Content Creator.”
Rösta på den kandidat nedan som du tycker förtjänar att bli "Årets Digitala Marknadsstjärna". Du får endast rösta en gång per kategori.
*Uppgifterna i ovan formulär lagrat i syfte att utse vinnaren samt för att hantera kommunikationen kring röstnings- och prisprocessen i relation till E-STAR AWARD.