VAR MED OCH UTSE SVERIGES DIGITALA STJÄRNOR 2024

Rösta på Årets Drivkraft inom Hållbarhet

Röstningen är nu stängd för denna gång. Vinnaren presenteras den 3 oktober 2024. Läs gärna mer om finalisterna här nedanför.

Vem tycker du förtjänar utmärkelsen Årets Drivkraft inom Hållbarhet? Rösta på din favorit i formuläret längre ner på sidan. Du kan rösta en gång per kategori.

Hållbarhet är alltid ett viktigt samtalsämne och just nu befinner vi oss i en tid där det är extra viktigt att uppmärksamma arbete som gynnar vår miljö. Nominera den person som inspirerar dig och driver samtalen framåt och gör en förändring för dig, mig och för alla!

Många bra kandidater har nominerats för sitt engagemang och sitt inspirerande arbete och här presenterar vi de 4 utvalda kandidater som juryn tagit vidare.

Rösta och läs mer om våra finalister här nedanför. Röstningen avslutas kl 12.00 fredagen den 27:e september 2024.

Partner

VI HITTAR DIGITAL KOMPETENS NÄR DU BEHÖVER DEN

REKRYTERING | KONSULTER | HEADHUNTING

Årets Finalister

Amanda Thorén - Founder of Bencha

Efter nio framgångsrika år inom ett rekryteringsbolag grundade jag techbolaget Bencha, med fokus på att utveckla tekniska lösningar för att hjälpa modeindustrin skala en cirkulär och hållbar affärsmodell.

Det jag är mest stolt över på Bencha är våra framsteg inom datainsamling och analys av den globala second hand-marknaden, där vi nu analyserar över 300 miljoner second hand-produkter. För mig handlar hållbarhet om att skapa långsiktiga beteendeförändringar, i kombination med ekonomiska incitament. Snabba lösningar är inte tillräckliga – vi måste förändra hur vi både tänker och agerar kring konsumtion och hållbara val. Med rätt verktyg kan hållbarhet bli det självklara valet för alla.

Jag vill vara med och leda den beteendeförändring som gör att vi om några år ser tillbaka och undrar: ”Varför gjorde vi inte det här tidigare?”. Genom att förändra vårt konsumtionsmönster, särskilt inom mode, kan vi nå de nödvändiga omställningar som krävs för att minska vår påverkan på planeten. Jag är redo att ta den ledartröjan och driva denna förändring framåt.

Nominering:
”Jag önskar nominera Amanda Thorén, grundare av Bencha, som har med sin innovativa plattform förändrat spelreglerna för hur vi ser på konsumtion och hållbarhet. Med Bencha har hon skapat en plattform som ger både företag och konsumenter insikt i andrahandsmarknaden, vilket underlättar smarta och miljövänliga beslut. Amanda är en stark röst inom hållbarhet. Hennes engagemang för ansvarsfull konsumtion och hennes insatser för att sprida kunskap på området är imponerande. Hon är en inspirerande talare och en viktig aktör i diskussioner om hållbar utveckling.”

Monique Holmqvist - Head of Design på Najell

Jag startade min karriär inom mode och har jobbat med dam, herr och barn mode. Nu gör jag mitt 7:e år på Najell där vi jobbar för att du som föräldrar ska känna dig fri och leva efter dina egna regler och val.

Vi har lyckas ställa om stora delar av våra produkter till återvunna material utan att tumma på vare sig design eller säkerhet. Vi gör det hållbara valet enkelt för våra kunder genom att ta bort valet.
Vi alla måste kämpa för en hållbarare framtid, i det stora och i det lilla. Där är vi extra viktiga som producenter i att göra val som gör det enklare för kunden att välja hållbart.

Från designprocessen till att våra produkter når slutkund så har vi hållbarhet med i tankarna. Genom att hitta nya lösningar, nya material och vända och vrida på alternativen så kan vi också hitta lösningar som ger en mer ansvarsfull och hållbar framtid för kommande generationer.

Nominering:
”Najell har ständigt koll på hållbarhetsfrågor inom material, resan ut till kund och förpackningar. Ett sett att se på hållbarheten är att det ska vara skönt att bära både för barnet och föräldern. Det finns ett stort urval av produkter att välja mellan för att det ska passa just varje familjs unika behov och dess vardag. Produkterna är även designade för att användas om och om igen men behålla samma fina kvalitet oavsett om man använt produkterna till ett eller fler barn. Monique som ansvarar för detta arbetet förtjänar definitivt att vinna.”

Johan Odén - Guldsmed på Gold of Sweden

Jag arbetar som guldsmed i Borås Guldsmedja sedan drygt 25 år tillbaka, för ett antal år sedan tog jag över ägandet av familjeföretaget och tanken växte fram att nå ut till en större kundkrets. Tillsammans med tre andra delägare startades då det webbaserade företaget Gold of Sweden. Jag känner stolthet för vår genuina hantverkshistoria, vår lokala tillverkning och höga kvalitet.

Vi använder enbart återvunnet guld och bidrar på så sätt till att minska den globala efterfrågan på nybrutet guld och de påfrestningar detta innebär för miljön.

Jag vill, tillsammans med mitt team, bidra till medvetna val som känns rätt inte bara i stunden utan även i framtiden. En ring från Gold of Sweden har en design och kvalitet som håller genom hela livet och ärvs i bästa fall från generation till generation. Det är hållbarhet för oss.

Nominering:
Johan är guldsmed på Gold of sweden och smyckena tillverkas efter beställning. Deras koncept är att återvinna guld för att minska efterfrågan på nybrutet guld och de påfrestningar detta innebär för miljön. Lika så erbjuder de riktiga diamanter men även labbodlade diamanter som ett alternativ till de stenar som brutits från jordskorpan. Detta är verkligen ett hållbarhetstänk i hög klass då man fokuserar på att använda de resurser som redan finns på jorden istället för att skaffa nytt. Fantastiskt!”

Sepide Hajitaheri - Owner & Co- founder Gumpearl

Jag är farmaceut med över 15 års erfarenhet inom läkemedelsindustrin, där jag har arbetat för stora företag som J&J samt svenska läkemedels- och biotechbolag, inklusive en avstickare inom dental tech. 

Är stolt över att ha kombinerat min farmaceutiska expertis med en vision för hållbarhet genom att utveckla Gumpearl, ett miljövänligt alternativ till traditionell tandkräm, som fått erkännande inom hälsovårds- och hållbarhetssektorn. Hållbarhet är viktigt för mig eftersom Gumpearl integrerar den i dagliga hygienen, vilket skapar en positiv inverkan på både individen och miljön med högkvalitativa produkter. 

Svenska folket bör rösta på mig för att Gumpearl erbjuder veganska, plastfria tandkrämstabletter som effektivt skyddar mot karies och minskar plastavfall, vilket bidrar till en grönare planet. Välj Gumpearl för ett hälsosamt leende för både dig och miljön!

Nominering:
Gumpearl och dess varumärke andas innovation och är ett hållbart tandkrämsalternativ för framtiden med noga utvalda ingredienser och förpackningar utan plast. Grundaren själv brinner för hållbarhet, och erbjuder en unik produkt med modernt fokus på marknaden som är miljövänlig. Miljötänket syftar till att göra så litet klimatavtryck som möjligt genom att använda sig av återanvändningsbara glasburkar och refillpåsar gjorda av biobaserat material. Allt detta för att främja god munhälsa hos alla.

Rösta på den kandidat nedan som du tycker förtjänar att bli "Årets Drivkraft inom Hållbarhet". Du får endast rösta en gång per kategori. 

*Uppgifterna i ovan formulär lagrat i syfte att utse vinnaren samt för att hantera kommunikationen kring röstnings- och prisprocessen i relation till E-STAR AWARD. 

Dela så att andra kan rösta:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
E-post

ÅRETS E-HANDELSPRESTATION

Huvudpriset : ÅRETS E-handelsprestation

En sann "E-STAR" har genomfört en bedrift som lett fram till en framgång i företaget eller branschen. Detta är en senior profil som förändrat branschen genom kreativa idéer, innovativa lösningar eller något som fått tillväxten att explodera.

Huvudpriset : ÅRETS E-handelsprestation

Nominera den person som du tycker genomfört en bedrift som förtjänar att lyftas ut i rampljuset. Vem är den sanna stjärnan i den digitala världen?
Nominera

ÅRETS DRIVKRAFT HÅLLBARHET

ÅRETS drivkraft, hållbarhet

Hållbarhet är alltid ett viktigt samtalsämne och just nu befinner vi oss i en tid där det är extra viktigt att uppmärksamma arbete som gynnar vår miljö. Nominera den person som inspirerar dig och driver samtalen framåt och gör en förändring för dig, mig och för alla!

ÅRETS DRIVKRAFT HÅLLBARHET

Nominera den person som du tycker genomfört en bedrift som förtjänar att lyftas ut i rampljuset. Vem är med och driver hållbarhet framåt i den digitala världen?
Nominera

Årets e-commerce manager

Årets e-commerce manager

Årets E-commerce Manager har genomfört en bedrift utöver det vanliga som förtjänar att lyftas. Som en många gånger både operativ och strategisk kugge har E-commerce Managern förmågan att se helheten och med koordinerande förmågor och resultatinriktat fokus ser personen till att utvecklingen av den digitala affären hela tiden är på rätt väg.

Årets e-commerce manager

Vem känner du som genomfört bedrifter utöver det vanliga i rollen som E-commerce Manager? Vem förtjänar att hyllas lite extra?
Nominera

Årets inspiratör / kunskapsspridare

Inspiratör / kunskapsspridare

I vår digitala värld så finns det gott om personer som delar med sig av kunskap. Detta kan vara genom inspirerande innehåll på LindedIn, Youtube eller via Podcast. Priset går till den som på ett prestigelöst sätt delat med sig av sin kunskap till andra med utgångspunkten att sprida inspiration och kunskap.

Inspiratör / Kunskapsspridare

Vem inspirerar dig regelbundet? Vem delar regelbundet med sig av kunskap som göra att du och branschen håller sig uppdaterad inom e-handel och digital marknadsföring?
Nominera

Årets Rising Star

Rising star

En Rising Star är en person som vandrar vägen uppåt med potential att bli bland dem bästa i branschen. Personen är ny i sin roll men det är tydligt att personen presterar utöver det vanliga och att underverk kommer att ske i e-handelsbranschen efter denna persons framfart.

Rising star

Vem känner du som är ny i sin roll men som ändå gjort en prestation utöver det förväntade? Vem förtjänar att hyllas lite extra?
Nominera

Årets marknadsstjärna

Årets Digitala Marknadsstjärna

En marknadsförare kan i den digitala världen vara skillnaden mellan uppgång och nedgång. Rollen (och priset) omfattar alla som arbetar med Sociala Medier, CRM, Grafisk produktion, Performance Marketing och annat inom genren marknadsföring. Priset går till den som genomfört en bedrift som lett till framgång eller visat på engagemang utöver det vanliga.

Årets Digitala Marknadsstjärna

Vem har tänkt utanför boxen och gjort ett enormt avtryck med er Digitala Marknadsföring? Vem har sett det möjliga i det omöjliga och aldrig stannat?
Nominera

Subkategorier till Årets Marknadsstjärna

Röstningen stänger om:

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder
Tyvärr kan du inte längre rösta, men håll utkik - Vinnaren presenteras snart