VAR MED OCH UTSE SVERIGES DIGITALA STJÄRNOR 2024
Rösta på Årets E-commerce Manager
Röstningen är nu stängd för denna gång och vinnaren presenteras den 03 oktober 2024. Läs gärna mer om finalisterna här nedanför.
Vem tycker du förtjänar utmärkelsen Årets E-commerce Manager? Rösta på din favorit i formuläret längre ner på sidan. Du kan rösta en gång per kategori.
Årets E-commerce Manager har genomfört en bedrift utöver det vanliga som förtjänar att lyftas. Som en många gånger både operativ och strategisk kugge har E-commerce Managern förmågan att se helheten och med koordinerande förmågor och resultatinriktat fokus ser personen till att utvecklingen av den digitala affären hela tiden är på rätt väg.
Många bra kandidater har nominerats för sitt engagemang och sitt inspirerande arbete och här presenterar vi de 4 utvalda kandidater som juryn tagit vidare.
Rösta och läs mer om våra finalister här nedanför. Röstningen avslutas kl 12.00 fredagen den 27e september 2024.
Partner
VI HITTAR DIGITAL KOMPETENS NÄR DU BEHÖVER DEN
REKRYTERING | KONSULTER | HEADHUNTING
Årets Finalister
Johanna Juelsson - E-Commerce Manager
Med studier inom ekonomi och modevetenskap bakom mig fick jag möjligheten att börja på Swedish Stockings. Jag arbetade med marknadsföring och ansvarade för våra sociala medier för att sen rikta in mig mer på försäljning. För lite mer än 3 år sedan tog jag över ansvaret för vår e-handel och jag tycker att det är otroligt spännande att bidra till den resa som bolaget är på.
För ett år sedan var jag med och startade vårt amerikanska dotterbolag. Sedan dess så har vi växt organiskt med 50% i USA och det har dessutom blivit vår snabbast växande marknad. Jag kan däremot inte ta åt mig hela äran för det själv, utan vi är ett fantastiskt team som jag är väldigt stolt över.
Svenska folket ska rösta på mig för att uppmuntra hållbar business – ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Det går att sälja produkter som är ansvarsfullt producerade och samtidigt göra riktigt fina resultat som bolag!
Nominering:
”Johanna är E-com manager hos oss på Swedish Stockings, under de senaste två åren har vår E-handel haft en mycket positiv tillväxt, med ca 30% tillväxt vardera år. Johanna började hos oss som intern(!!) för fyra år sedan, men har sedan dess vuxit extremt och blivit en nyckelroll för bolaget. Hon är beviset på att inställning går före allt, hon tänker utanför boxen och är alltid nyfiken på att lära sig nytt.”
Daniel Kostic - Head Of Digital
Med över 10 års erfarenhet inom e-handel och digitalisering har jag genom min karriär fokuserat på att bygga högpresterande team, skapa värde för både kunder och organisationer, samt använda teknik för att utveckla skalbara lösningar som driver tillväxt.
Under det senaste året har jag lett ett omfattande omställningsprojekt på Holistic där vi bytte ut hela vår tekniska plattform, inklusive e-handel, affärssystem, CMS och implementerade en ny varumärkesdesign. Trots projektets komplexitet lyckades vi hålla både budget och tidsramar på 10 månader. Resultatet blev en modern, skalbar plattform som inte bara förbättrade kundupplevelsen och varumärkets uttryck, utan också bidrog till 122% tillväxt YTD.
Genom att kombinera innovation och teknik med en förståelse för e-handel har jag levererat skalbara projekt som skapar tillväxt och långsiktig affärsnytta. Din röst ger mig möjligheten att fortsätta forma framtidens e-handel med fokus på både kundens och företagets bästa.
Nominering:
”Daniel har, tillsammans med sitt team, på ett år, med knappa medel och hög tidspress, lyckats utveckla och skapa en digital hälsoportal för Holistic Sweden AB som både håller teknisk höjd samtidigt som den är inspirerande. Efter 12 månader har siten nått en försäljning på 15msek i årstakt, över 30000 nyhetsprenumeranter och en NPS på över 80 (net promoting score). Att på så kort tid, från scratch, skapa en så framstående konsumentupplevelse digitalt är något utöver det vanliga.”
Tobias Hansson - E-commerce Manager
Sedan tre år tillbaka arbetar jag som E-Commerce Manager på Pophouse Entertainment med ensamt ansvar för bolagets samtliga digitala affärer. Idag är jag ansvarig för ABBA The Museum.Lanseringen av ABBA The Museums nya globala Webshop. Vårt mål var att skapa en ny plattform för både gamla och nya kunder – fördjupa kopplingen mellan fans och ABBA, presentera unika produkter och integrera museets nyckelelement. Sedan lanseringen av den nya ABBA The Museum e-handeln i juni 2024 har vi uppnått fina resultat.
I min roll som E-commerce Manager är jag en person som verkligen brinner för innovation, kundupplevelse och hållbar utveckling inom e-handeln. Jag kommer fortsätta att var nyfiken på branschen och kollegor samt arbeta för att öka kundernas engagemang och sätta nya standarder inom e-handel.
Nominering:
”Jag vill nominera Tobias Hansson då han på ett framgångsrikt sätt kombinerar strategiskt tänkande med operativt genomförande i vårt gemensamma arbete till kring att bygga en ny e-handel för ABBA The Museum. Genom Tobias omfattande erfarenhet inom e-handel och teknisk expertis, särskilt med Shopify, har han tillsammans med oss säkerställt att varje aspekt av webbshoppens design, funktionalitet och användarupplevelse är optimerad för maximal prestanda och kundtillfredsställelse. I konkurrens med världsstjärnor som Taylor Swift, Rolling Stones och Travis Scott har vi nu lanserat en Webshop som blir världsledande inom artist merchandise, med imponerande konvertering och kundnöjdhet som resultat.”
Evelina Rydh - E-Commerce Manager & Production Manager
Med över 8 års erfarenhet från snabbväxande start-ups och scale-ups, som Chimi, Djerf Avenue, Organista och D_b_ har jag utvecklat expertis inom e-handel och varumärkesbyggande. Jag är mest stolt över att ha lett mitt team genom att balansera kundinsikter och siffror. Det handlar inte bara om att analysera data, utan att förstå våra kunders känslor och behov. Siffror är ett verktyg, men det är vår förmåga att tolka dem i kontext av våra kunders upplevelser som gör våra kampanjer och lanseringar framgångsrika.
Från mina tidiga dagar som andra anställd på Chimi har jag navigerat e-handelns utmaningar med ödmjukhet och uthållighet. Jag tror starkt på att framgång byggs genom starka, inkluderande team där alla röster räknas, och som kvinna i branschen vill jag fortsätta bryta mark utan att vässa armbågarna
Nominering:
”Evelinas enastående karriär inleddes hos Chimi Eyewear, där hon som andra anställd lyckades skala upp företagets e-handel från en omsättning på 1 miljon till imponerande 70 miljoner kronor. Därefter antog hon utmaningen hos Djerf Avenue & OrganistaIdag är Evelina E-commerce Manager hos Db Journey, och styr e-handelsstrategier som överträffar budgetmål och bidrar till hållbar lönsamhet.
Evelinas förmåga att driva digitala strategier och skapa lönsam tillväxt. Varje bolag hon har varit del av har sett betydande framsteg och tillväxt under hennes ledning. Evelinas bidrag till sina arbetsgivare och den e-handelscommunity hon representerar är betydande. Hon slutar helt enkelt aldrig att imponera.”
Rösta på den kandidat nedan som du tycker förtjänar att bli "Årets E-commerce Manager". Du får endast rösta en gång per kategori.
*Uppgifterna i ovan formulär lagrat i syfte att utse vinnaren samt för att hantera kommunikationen kring röstnings- och prisprocessen i relation till E-STAR AWARD.