VAR MED OCH UTSE SVERIGES DIGITALA STJÄRNOR 2024
Rösta på Årets Rising Star
Röstningen är nu stängd för denna gång och vinnaren presenteras den 3 oktober 2024. Läs gärna mer om finalisterna här nedanför.
Vem tycker du förtjänar utmärkelsen Årets Rising Star? Rösta på din favorit i formuläret längre ner på sidan. Du kan rösta en gång per kategori.
En Rising Star är en person som vandrar vägen uppåt med potential att bli bland dem bästa i branschen. Personen är ny i sin roll men det är tydligt att personen presterar utöver det vanliga och att underverk kommer att ske i e-handelsbranschen efter denna persons framfart.
Många bra kandidater har nominerats för sitt engagemang och sitt inspirerande arbete och här presenterar vi de 4 utvalda kandidater som juryn tagit vidare.
Rösta och läs mer om våra finalister här nedanför. Röstningen avslutas kl 12.00 fredagen den 27e september 2024.
Partner
VI HITTAR DIGITAL KOMPETENS NÄR DU BEHÖVER DEN
REKRYTERING | KONSULTER | HEADHUNTING
Årets Finalister
Elin Oresten - CEO & co-funder på Knatteplock AB
Jag är utbildad civilingenjör och arbetade som managentkonsult i 5 år. Jag har också läst kostrådgivarutbildning när jag var mammaledig. Kort där efter startade jag Instagram kontot och företaget Knatteplock som jag nu driver tillsammans med min man. Vi är sju anställda och växer snabbt.
Det finns mycket att vara stolt över när det gäller Knatteplock men 2 år senare omsätter Knatteplock 1,5 mkr per månad och fortsätter växa. Vi utökar vår verksamhet genom att satsa på egen barnmat och digitala kurser. Vi sprider kunskap genom egenskrivna böcker, Instagram, blogg och erbjuder Sveriges största receptbank för barn och familjer samt nyhetsbrev. Content är vår grej!
Jag har skapat ett bolag helt utifrån ett brinnande intresse för barn och mat. På kort tid har jag (med mitt team) byggt ett community som är helt unikt, samtidigt som vi nått bortom det varje dag då vi växer så det knakar. Genom att lyssna till vad vår målgrupp vill ha och veta så har vi skapat rätt content som i slutändan genererar försäljning. Vårt content är vår framgångsfaktor. Det finns uppenbarligen ett stort hål i marknaden när det kommer till barn och mat, och där finns nu Knatteplock. Vi kommer fortsätta revolutionera den statiska barnmatsmarknaden framöver.
Nominering:
”På endast 2 år har Elin lyckats starta ett framgångsrikt Instagram konto med 160 tusen följare, startat Knatteplock.se, skrivit två böcker om barns matglädje, erbjuder nordens största receptbank och driver även en podd inom området där olika experter bjuds in. WoW vilket driv!”
Hanna Carlsson - E-Commerce Manager på Bobbys
Kommer tidigare från retail branschen då jag var butikschef på Dressmann som 20 åring. Fattade tycke för den digitala försäljningen och studerade en 2 årig utbildning till E-commerce manager. På rekommendation fick jag jobb på Bobbys Hair Care direkt efter examen där jag under ett år gått från Junior E-commerce manager till min nuvarande roll som E-commerce manager.
Att vara en viktig del i Bobbys Hair Care´s snabba tillväxt och ge kunderna den bästa möjliga kundupplevelsen är jag oerhört stolt över. Att genom förändrad strategi och optimering har dubblat antalet kundprofiler samt en kraftig säljtillväxt.
Genom att väva ihop det med den digitala kundresan har vi fått väldigt många fler nöjda kunder. Med goda kundinsikter skapar jag ett intressant content som väcker intresse till att fördjupa sig i vårt sortiment och handla hem våra produkter.
Nominering:
”Hanna har på kort tid kommit att spela en central roll för den digitala affären på Bobbys Hair Care. Genom sin positiva Can-Do attityd & ett öga för detaljerna har hon snabbt blivit en av våra lysande stjärnor i webbteamet på Bobbys! Hanna är en vass lagspelare som alltid opererar, optimerar & konverterar med fokus på att göra det bästa för företaget & sina kollegor! Hanna for Rising star!”
Ebba Jonasson- Social Media Manager på Hanataba
Jag påbörjade mitt arbete på Hanataba Original efter min gymnasieutbildning 2022. Jag började med uppgifter som att packa ordrar och svara på supportmail. 2023 tog jag helt över ansvaret för våra sociala medier, där Instagram var i fokus. Min målsättning var att skapa awareness kring våra produkter och vårt varumärke.
Jag skapade en story telling reel för instagram där fokus låg på historien om hur det gick till då min pappa uppfann Hanataba bouquet twister som är vår huvudprodukt. Videon gick viralt över stora delar av världen där vi på några dagar fick miljontals visningar. Vi har lyckats gå viralt flera gånger efter detta. Jag har på ca 1 år tagit vårt konto från 7.000 följare till över 200.000 följare. Jag har satt ett litet, svenskt familjeföretag på den internationella e-handelskartan.
Nominering:
”Ebba är en stjärna till Social media manager på Hanataba. När de startade sitt konto på sociala medier så hade Ebba begränsad kunskap inom området, men genom att testa sig fram för att se vad hennes följare gillar för content så slog de snabbt igenom. Ebba är en kommande stjärna och lever efter mottona; ge inte upp, fortsätt posta varje dag och utvärdera vad som funkar och vad som funkar mindre bra.”
Alva Hemer- Product Owner på Estrid
Jag började min karriär på IDEAL OF SWEDEN och fick uppleva både höjdpunkter och utmaningar, med ett fantastiskt team vid min sida. Efter att ha återupptäckt mitt analytiska sinne och detaljfokus, blev jag rekryterad av Conversionista, där jag arbetade som CRO-konsult för bolag som Nelly och Halebop. Idag arbetar jag på Estrid, där jag snabbt avancerade från att arbeta med e-handel/CRO till att bli produktägare för e-handeln.
Det jag är mest stolt över det senaste året är hur jag, genom experimentering och både kvantitativ och kvalitativ forskning, med kunden i fokus, har kunnat påverka ett företags tillväxt på ett betydande sätt.
Med min unga ålder har jag redan visat en orubblig kämparglöd och en passion för att driva förändring. Genom att förena min analytiska skärpa med ett starkt engagemang, har jag gång på gång visat att jag är här för att utmana, förbättra och driva tillväxt!
Nominering: ”Alva har snabbt tagit sig fram i sin karriär som en ledare inom e-handel och digital produkt, hon har trots sin unga ålder knappt fyllda 25 år hållit föredrag för flera CEOs och blivit utpekad som rising star på Estrid. Hon har bidragit till tunga resultat på Estrid där hon jobbat med att öka konvertering och minskat churn, med en ledare inom experimentation och att jobba data drivet, har hon visat ledningen hur viktigt experimentation är, hur det kan ha stora resultat på bottom line, hur det möjliggör för innovation och visat värdet av den digitala produkten. Hon har drivit stora flera projekt och gjort flera leveranser, och både hunnit att jobba som konsult på ett av världens störa CRO-bolag, Conversionista. Samt jobbat på IDEAL OF SWEDEN och nu på framgångsrika Estrid.”
Rösta på den kandidat nedan som du tycker förtjänar att bli "Årets Rising Star". Du får endast rösta en gång per kategori.
*Uppgifterna i ovan formulär lagrat i syfte att utse vinnaren samt för att hantera kommunikationen kring röstnings- och prisprocessen i relation till E-STAR AWARD.